opdrachten
 1

ABN Amro - Competence & Learning

Hieroo Amsterdam
Binnen de afdeling Innovation & Technology werkt Catharina in het Competence & Learning team. Dit team haalt de leerbehoefte van de afdeling op, en ontwikkelt vervolgens leeroplossingen. Vanuit de behoefte om ook te leren van organisaties buiten de ABN AMRO, is het idee ontstaan om een centraal contactpunt in te richten om samenwerkingen met universiteiten en hogescholen te optimaliseren en uit te breiden.

Achtergrond

De digitaliseringstrend in de bankenwereld en de ‘war for talent’ maakt dat ABN zijn zichtbaarheid op IT gerelateerde afdelingen vergroten. De bank wil studenten de mogelijkheid bieden om mee te denken op de IT-gerelateerde vraagstukken. Op deze manier ontdekken studenten op een leuke en leerzame manier dat de bank veel te bieden heeft op IT-gebied. Met deze ervaringen zullen mmer studenten de bank overwegen als toekomstige werkgever. Daarnaast draagt het gezamenlijk onderzoek doen met universiteiten bij aan de innovaties op gebied van technologische ontwikkelingen.

In het verleden zijn er – verspreid over de I&T afdeling – al enkele samenwerkingen met universiteiten opgezet. Deze waren sterk afhankelijk van het netwerk van de manager binnen de academische wereld. De meeste managers weten niet goed hoe ze een samenwerking moeten opzetten. En er een succesvolle samenwerking was afgerond eindigde bovendien de relatie met de universiteit ook.

Vraag

Vanuit de managers bestaat de behoefte voor ondersteuning en expertise als het gaat om het opzetten van samenwerkingen met universiteiten. Het project van Catharina is simpelweg om een centraal contactpunt in te richten dat de samenwerkingen met universiteiten kan optimaliseren en verder uitbreiden. Het University Relations Desk biedt managers ondersteuning en expertise in het opzetten van een samenwerking. Bovendien onderhoudt het University Relations Desk de contacten met universiteiten en kan het samenwerkingsmogelijkheden identificeren en de match leggen.

Aanpak

De eerste fase is schrijft Catharina een adviesrapport met de visie, ambities en doelen van het University Relations Desk. In het rapport wordt ook aandacht besteed aan de haalbaarheid; welke type samenwerkingen zijn mogelijk binnen het budget, en hoeveel werknemers zijn er nodig om het centrale punt, de communicatie en de ondersteuning te kunnen bieden.
De tweede fase van de opdracht worden de documenten geschreven, processen ingericht en worden de resources verzameld die nodig zijn om het University Relations Desk operationeel te maken.


Delen:
Cookie toestemming
Wij gebruiken cookies op onze website, voor meer informatie lees ons privacybeleid.
Instellen
Functionele cookies: deze cookies zijn nodig voor een goed werkende website
Analytische cookies: deze cookies worden gebruikt om bezoekers de best mogelijke ervaring te geven op onze websites