Gemeente Amsterdam
Hieroo Amsterdam'Het is fijn om de frisse blik van een Hieroo Jonge Consultant in de organisatie te hebben om mee te denken aan verbetering van onze processen'.
Binnen de gemeente heeft Het Servicepunt (voorheen Programma Amsterdams Service Portaal) tot doel om de interne dienstverlening binnen de gemeente Amsterdam te verbeteren. Het Servicepunt heeft verschillende teams. Een van deze teams is het IDU-team, dat zich bezig houdt met de verbeteringen rond de in-, door- en uitstroom van medewerkers.
Als onderdeel van het IDU-ontwikkelteam onderzocht Seffie hoe de Welkomsttas het beste op de vijf fysieke Servicepunten kon worden uitgereikt. De Welkomsttas moet er voor zorgen dat de nieuwe medewerker op zijn of haar eerste werkdag een ‘warm welkom’ krijgt. Dit betekent dat medewerkers een unieke tas ontvangen met daarin alle middelen om direct te kunnen beginnen (toegangspas, inloggegevens, telefoon, etc).
Om dit te bereiken is in de eerste fase gestart met een analyse en inventarisatie om de verschillende scenario’s te schetsen. In de tweede fase is het gewenste scenario geïmplementeerd en wordt inmiddels de Welkomsttas op alle Servicepunten uitgegeven.
Bekijk hieronder de video over Seffie haar opdracht bij de Gemeente Amsterdam!