opdrachten
Mediahuis 2

Mediahuis

Hieroo Amsterdam
Mylcher is binnen Mediahuis actief op de HR afdeling. Hier ondersteunt hij diverse projecten en initiatieven in het kader van optimalisatie.
"Mylcher is een zeer welkome aanvulling op het team, hij maakt gemakkelijk contact en brengt daarmee een frisse blik op de afdeling!”
Caroline Swanenberg, Directeur HR

Achtergrond
Mediahuis is een organisatie met landelijke en regionale mediamerken. Voorbeelden hiervan zijn de Telegraaf, Noordhollands Dagblad, Autovisie en Vrouw Glossy. Hiermee bedient Mediahuis haar consumenten 24/7 met hoogwaardige content op het gebied van nieuws, sport en entertainment.

Vraag
Hieroo Talent Mylcher werd gevraagd om de HR-afdeling te ondersteunen door te sturen op resultaat, zowel door operationeel bij te dragen als op procesniveau aan te scherpen.

Aanpak
Mylcher’s rol binnen deze opdracht was erg divers. Een onderdeel van de opdracht van Mylcher was het uitrollen van een nieuw leerplatform binnen Mediahuis. Hierin was hij onder andere betrokken bij het ophalen van ontwikkelbehoeften uit de organisatie, het uitwerken van processen en communicatiestrategie en het vormgeven van het jaarplan voor learning & development. Ook nam hij een rol in als facilitator van het scrum-proces.

Met Mylcher’s nieuwsgierige en kritische blik keek hij naar de processen bij HR. Zo viel het hem op dat er een kans lag om meer datagedreven te werken binnen HR. Hij is deze kans direct gaan realiseren door relevante thema’s te lokaliseren, te onderzoeken welke data daarvoor aanwezig is en deze op te schonen en om te vormen tot praktische en actiegerichte dashboards. Zodoende ondersteunen deze dashboards de HR business partners en de managementteams bij de besluitvorming op de onderwerpen van de dashboards.

Resultaat

  • Een platform voor de gehele organisatie van 1100 medewerkers voor het deelnemen aan online en offline trainingen.
  • Een plan voor de verdere uitwerking en ontwikkeling van learning & development in 2020.
  • Verschillende dashboards gerealiseerd op basis van beschikbare HR data. De dashboards zijn zo veel mogelijk geautomatiseerd voor een simpele en praktische toepassing

Learning Talent 
De mix van opdrachten maakten mijn tijd bij Mediahuis uitdagend. In het begin liep ik aan tegen de grote van de organisatie en de moeite die het kan kosten om ogenschijnlijk kleine veranderingen te bewerkstelligen. Zodoende heb ik voornamelijk geleerd hoe grote organisaties te werk gaan en hoe je effectief de verbinding kan vinden tussen alle losse onderdelen van de organisatie en zo verandering realiseren.


Delen: