opdrachten

Door

Internationale Bank 5

Nyenrode

Hieroo Amsterdam
Als Programmacoördinator begeleidde Robbert, binnen de afdeling Customized & Industry Focused Solutions van Nyenrode, verschillende processen binnen de facilitaire transitie.
Robbert is een enthousiaste professional die met zijn positieve uitstraling en ‘can do’ mentaliteit fijne energie bracht in ons team. Hij heeft samen met collega’s mooie Nyenrode programma’s gecoördineerd en bijgedragen aan het digitaliseren van onze programma’s.
Jessica Peters-Hondelink, Programmadirecteur EEOD Customized & Industry Focused Solutions

Achtergrond
Nyenrode is de enige particuliere universiteit van Nederland, opgericht in 1946 voor en door bedrijven. Het is gelegen op een historisch landgoed met een dertiende-eeuws kasteel. Op deze plek ligt de nadruk op het belang van samen leven, samen werken en netwerken voor de ontwikkeling van verantwoordelijke leiders. Met de opstekende coronacrisis, en de intelligente lockdown als gevolg, was een snelle transitie van fysiek naar online onderwijs essentieel. 

Vraag 
Om deze transitie naar online onderwijs te begeleiden en te ondersteunen werd Robberts hulp ingeschakeld. In eerste instantie waren er vooral handjes nodig: het academische jaar ging van start en er moest een hoop gebeuren omtrent de programma’s om deze goed gestroomlijnd van start te krijgen. Als spil in het web zette Robbert zich  Toen de tweede coronacrisis in zijn volle hoedanigheid losbarstte betekende dit veel voor de afdeling van Robbert. Er moest namelijk snel geschakeld worden om alle programma’s online te krijgen. Daar is Robbert nu een groot deel van de tijd mee bezig.  

Aanpak
Als onderdeel van het team Programma Coördinatie heeft Robbert meerdere programma’s onder zijn hoede gehad. Hierbij was hij het eerste aanspreekpunt en verantwoordelijk voor alle organisatorische taken rondom de opzet en uitvoer van programma’s. Daarbij hield hij zich ook bezig met andere belangrijke taken rondom de programma’s, rondom communicatie en financiën. Naast de organisatorische taken kon hij ook steeds meer inhoudelijk meedenken met de vormgeving van enkele programma’s, met een driedaags programma omtrent persoonlijk leiderschap, ingestoken vanuit de Transactionele Analyse, als gevolg. Daarbij nam Robbert deel aan de projectgroep rondom de transitie naar online en hybride onderwijs. Hier werd er, soms op generieke en soms op specifieke wijze, nagedacht de vormgeving van deze overgang.

Resultaat
Het resultaat is dat er meerdere programma’s succesvol gecoördineerd en daardoor georganiseerd zijn. Enkele hebben fysiek plaatsgevonden, maar het merendeel hybride en online. Daarnaast werd de driedaagse over persoonlijk leiderschap volgens de deelnemers als een groot succes ervaren.


Delen:
Cookie toestemming
Wij gebruiken cookies op onze website, voor meer informatie lees ons privacybeleid.
Instellen
Functionele cookies: deze cookies zijn nodig voor een goed werkende website
Analytische cookies: deze cookies worden gebruikt om bezoekers de best mogelijke ervaring te geven op onze websites