Koninklijke Jaarbeurs
Hieroo UtrechtAchtergrond
Al meer dan 100 jaar is de Koninklijke Jaarbeurs onmisbaar voor het Nederlandse bedrijfsleven. De Jaarbeurs is bekend vanwege het organiseren van diverse beurzen.
Het team van Accountmanagers is verantwoordelijk voor de beleving van exposanten op de beurs en het team van marketing voor de beleving van bezoekers. Voorbeelden van beurzen waar Marie Claire aan heeft meegewerkt, zijn: TechniShow, Cybersec Netherlands, ICT & Logistiek, Zorg & food en Dutch Health Week.
Vraag
Jaarbeurs vroeg Marie Claire om onderzoek te doen naar de ontwikkeling binnen diverse beurzen en om de samenwerking met potentiële exposanten te verkennen. Vervolgens is ze doorgegroeid naar accountmanager, waar ze zelf verantwoordelijk was voor de samenwerking met exposanten. Ook vervulde ze de rol van content marketeer, waarbij ze hielp met de online zichtbaarheid van de vakbeurzen.
Aanpak
Als onderzoeker heeft Marie Claire verschillende marktonderzoeken gedaan. Bijvoorbeeld naar trends binnen de maakindustrie en de internationale positie van ICT & Logistiek. Hiervoor deed ze desk-research en interviewde ze diverse exposanten.
Als accountmanager was Marie Claire verantwoordelijk voor het werven van exposanten voor de Zorg & food vakbeurs. Hiervoor inventariseerde Marie Claire klantbehoeften, maakte ze offertes op maat en beantwoorde ze diverse vragen. Tijdens de beurs zelf was ze het eerste aanspreekpunt voor exposanten.
Als content marketeer heeft Marie Claire diverse exposanten geïnterviewd en hier artikelen over geschreven. Bovendien was ze verantwoordelijk voor het beheer van de website en social media van Dutch Health Week.
Resultaat
Naast het opleveren van een adviesrapport, een visualisatie en een website, heeft Marie Claire met tientallen exposanten een duurzame relatie opgebouwd. De vakbeurzen Cybersec Netherlands en Zorg & food heeft Marie Claire van A tot Z meegemaakt. Samen met haar collega’s van de Jaarbeurs droeg zij bij aan het succes!