Koninklijke Jaarbeurs
Hieroo UtrechtAchtergrond
Al meer dan 100 jaar is de Koninklijke Jaarbeurs onmisbaar voor het Nederlandse bedrijfsleven. De Jaarbeurs is bekend vanwege het organiseren van diverse beurzen, waarvan de Jaarbeurs er 26 zelf organiseert.
Het team van Accountmanagers is verantwoordelijk voor de beleving van exposanten op de beurs. Voorbeelden van beurzen waar Marie Claire het team van Accountmanagers heeft ondersteund, zijn TechniShow, CyberSec Netherlands en ICT & Logistiek.
Vraag
Jaarbeurs vroeg Marie Claire om onderzoek te doen naar de ontwikkeling binnen diverse beurzen en om de samenwerking met potentiële exposanten te verkennen.
Aanpak
Allereerst verdiepte Marie Claire zich in de onderwerpen door uitgebreid deskresearch. Marie Claire onderzocht bijvoorbeeld de recente trends binnen de productieautomatisering en machinegereedschappen voor TechniShow.
Daarnaast interviewde Marie Claire exposanten van TechniShow en CyberSec Netherlands om te vragen wat ze verwachten van de aankomende editie, waarom ze op de beurs staan en welke trends er spelen in de markt.
Voor ICT & Logistiek oriënteerde Marie Claire zich internationaal op het beurzenlandschap door verschillende beurzen met elkaar te vergelijken en de positie van ICT & Logistiek inzichtelijk te maken.
Resultaat
Naast het opleveren van een adviesrapport, een visualisatie en de aanvulling van de database, ondersteunde Marie Claire ook in brede zin bij de voorbereiding op de beursdagen. Op beursdagen zelf droeg zij met alle collega’s van de Jaarbeurs bij aan het succes!