opdrachten
Mediahuis 3

Mediahuis

Hieroo Amsterdam
Sebastiaan was werkzaam op de afdeling communicatie en juridische zaken van Mediahuis en als projectmanager betrokken bij de rebranding van Telegraaf Media Groep naar Mediahuis.
''We zochten iemand met de: 'aanpakken en gewoon doen' mentaliteit. Het is mooi om te zien hoe snel Sebastiaan zijn plek in de organisatie heeft gevonden en de projecten heeft omarmd.''
Elisabeth van Dijk, Directiesecretaris en Directeur Communicatie & Juridische Zaken

Achtergrond
Mediahuis is een organisatie met landelijke en regionale mediamerken. Voorbeelden hiervan zijn de Telegraaf, Noordhollands Dagblad, Autovisie en Vrouw Glossy. Hiermee bedient Mediahuis haar consumenten 24/7 met hoogwaardige content op het gebied van nieuws, sport en entertainment.

Vraag 
Na de overnamestrijd tussen John de Mol en het Belgische Mediahuis werd de Telegraaf Media Groep in 2017 overgenomen door Mediahuis. Als gevolg van deze overname was de wens ontstaan om de naam TMG te wijzigen in Mediahuis Nederland. Met deze vraag is Sebastiaan aan de slag gegaan.

Aanpak
Sebastiaan kon aan de slag met een concrete vraag en duidelijke doelstelling. Om de organisatie snel voor te bereiden op de naamswijziging is een project opgestart met een multidisciplinaire stuurgroep en projectgroep, zodat alle afdelingen direct betrokken waren bij de uitvoering. Aparte onderdelen zoals de nieuwe website en ICT migratie kregen extra aandacht met een werkgroep. Sebastiaan coördineerde alle activiteiten met vaste contactmomenten en kon op die manier de uitvoering en planning bewaken.

Resultaat 
Als projectmanager moest Sebastiaan de organisatie klaarstomen om de naamswijziging naar Mediahuis te ondergaan. Onderdelen van het project waren onder andere een nieuwe huisstijl, een nieuwe website, rebranding van ongeveer 20 systemen en de gebruikersmigratie. Onderdelen die uiteindelijk hebben bijgedragen aan een succesvolle naamswijziging naar Mediahuis.

Learning Talent
De opdracht gaf erg veel uitdaging, omdat Sebastiaan in korte tijd de organisatie heeft moeten leren kennen en snel tot resultaten moest komen. De rebranding had invloed op alle activiteiten in de organisatie en was daarmee van grote omvang. Het was voor Sebastiaan leerzaam om alle betrokkenen te voorzien van de juiste informatie op het juiste moment en de afhankelijkheden met andere projecten of werkzaamheden binnen het bedrijf scherp in het oog te houden. Deze afwisseling in werkzaamheden maakte de opdracht erg interessant en leerzaam.

Bekijk hier het filmpje over Sebastiaan zijn opdracht:


Delen:
Cookie toestemming
Wij gebruiken cookies op onze website, voor meer informatie lees ons privacybeleid.
Instellen
Functionele cookies: deze cookies zijn nodig voor een goed werkende website
Analytische cookies: deze cookies worden gebruikt om bezoekers de best mogelijke ervaring te geven op onze websites