opdrachten

Door

Ministerie van Onderwijs, Cultuur & Wetenschap

NEP Group

Hieroo Utrecht
Als projectmanager ondersteuner biedt Femme ondersteuning bij een verscheidenheid aan projecten met de focus op race AR projecten. Daarnaast is ze bezig met het opzetten van een PMO team binnen het projectbureau.
Femme heeft met haar enthousiasme en frisse blik ons team geholpen te accelereren. De ondersteuning die ze heeft geboden bij de opzet van onze PMO Office is een mooie en goede start voor het nog meer professionaliseren van projecten binnen NEP.
Kevin Faro - Head of Projects

Achtergrond
NEP Group is een groot internationaal productiebedrijf met diensten over de gehele workflow. Ze leveren de mensen, knowhow en technologie aan klanten om producties mogelijk te maken. Het Projects team levert de projectmanagers voor de grote vernieuwende projecten. Deze projecten lopen uiteen van het bouwen van een virtual studio in het buitenland tot het ontwerpen van de graphics voor een nieuw race-concept.

Vraag
Hieroo Consultant Femme werd gevraagd om als PMO’er ondersteuning te bieden bij race AR projecten om de projectmanagers zo te verlichten. Daarnaast was mede aan haar de taak om een PMO afdeling op te zetten binnen het projectbureau. Het doel van deze afdeling: meer kennisdeling binnen het projectbureau, de projectmanagers ondersteunen waardoor ze meer proces sturende taken op zich konden nemen en de kwaliteit van projecten wordt verhoogd. Daarnaast zou het PMO dienen als vraagbaak/centraal aanspreekpunt voor vragen vanuit de organisatie.

Aanpak
De eerste weken van de opdracht ondersteunde Femme twee projectmanagers en werkte ze nauw met hen samen om een goed beeld te krijgen van zowel NEP, als de wijze waarop projecten binnen het bedrijf worden uitgevoerd. Daarbij zorgde ze onder andere voor communicatie naar betrokken teams, het bijhouden van de voortgang van projecten en het ophalen en bundelen van informatie.

Vervolgens startte ze met het opzetten van een PMO afdeling binnen de afdeling Projects. Hiervoor zijn oriënterende interviews afgenomen met projectmanagers en Head of Projects om de wensen en verwachtingen voor het PMO in kaart te brengen. Vervolgens moesten de werkzaamheden die bij het PMO zouden komen te liggen gedefinieerd en geprioriteerd worden. Samen met twee collega’s die ook onder het PMO komen te vallen moesten, zijn vervolgens de nieuwe workflow en verantwoordelijkheden in kaart gebracht. Vervolgens is alles uitgewerkt en zijn protocollen opgesteld voor zaken waarvoor de werkwijze met de komst van het PMO ging veranderen. Daarna is een communicatieplan richting de rest van de organisatie opgesteld.


Delen:
Cookie toestemming
Wij gebruiken cookies op onze website, voor meer informatie lees ons privacybeleid.
Instellen
Functionele cookies: deze cookies zijn nodig voor een goed werkende website
Analytische cookies: deze cookies worden gebruikt om bezoekers de best mogelijke ervaring te geven op onze websites