posts
MeetUp Hieroo Amsterdam: Corona door de ogen van Young Professionals 1

Sociaal ondernemen binnen de adviesbranche

> |  25 april 2019
Inmiddels is sociaal ondernemerschap niet meer weg te denken uit onze maatschappij. Sociale ondernemingen worden steeds vaker herkend als organisaties die een onmisbare impact hebben op de samenleving en een belangrijke bijdrage leveren bij het inspelen op sociale tekorten. Ook binnen de adviesbranche heeft sociaal ondernemen haar intrede gedaan.

Verschillende adviesbureaus houden zich bezig met vraagstukken rondom duurzaamheid en innovatie en voegen op verschillende manieren maatschappelijke waarde toe. Ook Hieroo richt zich op sociale interventie en gelooft dat deze manier van werken een grote impact kan hebben op de stad waar zij een vestiging heeft.

Voor het artikel ´Goed doen én geld verdienen gaan ook in de consultancy steeds beter samen´ in het blad Management & Consulting werd onze directeur, en tevens partner bij SeederDeBoer, Jurgen Schut geïnterviewd over sociaal ondernemerschap en de relatie met adviesbureaus. Hij vertelt over de waarde die Hieroo Jonge Consultants hechten aan het maken van maatschappelijke impact, over de samenwerkingen die opgezocht worden rondom vraagstukken uit de samenleving en over de noodzaak om rendabel te zijn om impact te kunnen maken. We delen een aantal quote´s uit het interview die typerend zijn voor Hieroo:

´Mensen die voor ons werken kiezen bewust voor de maatschappelijke bijdrage. Ik denk dat organisaties, en dus ook adviesbureaus, die alleen maar winst-gedreven werken steeds meer moeite gaan krijgen om de talenten aan zich te binden´

´Zoals ik het zie wordt de sociale activiteit alleen niet rendabel, dus moet je andere bronnen hebben om te kunnen financieren. Geld verdienen is een bittere noodzaak, anders gaan we niet overleven. Tegelijkertijd werken we ook aan ons doel, sociale innovatie´

´We starten nu een project op voor jongeren die 18 jaar worden en voor die tijd in de jeugdzorg hebben gezeten. Dit hebben we zelf geïnitieerd, want we zagen in ons werk dat deze doelgroep moeite heeft om een plek te vinden in de maatschappij. Door met de jongeren mee te lopen, ze te interviewen en te observeren willen we kijken wat hen écht gaat helpen. We vormen nu een regiegroep met belanghebbenden in de stad, zoals de gemeente, zorgaanbieders en het onderwijs. In een later stadium willen we alle initiatieven die we hebben ontwikkeld, presenteren en kijken wie zo’n project kan gaan dragen. Dit type projecten is niet winstgevend, maar past wel goed in het concept van Hieroo´

Nieuwsgierig naar het gehele artikel? Lees hier het artikel Goed doen én geld verdienen gaan ook in de consultancy steeds beter samen.


Delen:

Meer lezen

alle posts

Blog Uitkijkend over Sloterplas, onder een strakblauwe lucht, at ik mijn eerste Baklouce: een combinatie van de baklava en de tompouce. Een delicatesse die zowel de Turkse als de Nederlandse cultuur representeert en een heerlijke combinatie blijkt te zijn. Die Baklouce blijkt symbool te staan voor de rest van die middag ...

Interview Na 2,5 jaar aan het roer van Hieroo Amsterdam maakt Sebastiaan van de Kasteele een switch: van lead naar senior consultant. Zijn rol wordt overgenomen door collega Maartje Krijnen: zij heeft de afgelopen vier jaar bij Hieroo gewerkt als consultant, en gaat nu deze nieuwe uitdaging aan.

Blog Wat we vooral lezen als reactie op de voordracht van de nieuwe burgemeester voor Rotterdam, Carola Schouten? Dat ze dicht bij de burger moet en kan staan, de wijken in, zoals Aboutaleb ook veelvuldig deed. Uit het Gemeentehuis, de straat op. Wat leeft er bij de burger, wat gaat goed, en waar loopt men tegenaan?

Cookie toestemming
Wij gebruiken cookies op onze website, voor meer informatie lees ons privacybeleid.
Instellen
Functionele cookies: deze cookies zijn nodig voor een goed werkende website
Analytische cookies: deze cookies worden gebruikt om bezoekers de best mogelijke ervaring te geven op onze websites