opdrachten
BNP Paribas Personal Finance NL

BNP Paribas Personal Finance NL

Hieroo Rotterdam
BNP Paribas Personal Finance NL (PFNL) ontwikkelt zich in sneltreinvaart en door de Covid-19 pandemie moest iedereen opeens vanuit huis gaan werken. Om ervoor te zorgen dat medewerkers bereikt worden en betrokken blijven bij de snel veranderende organisatie, is aan Maud gevraagd een intern communicatieplan op te stellen.
Als starter in een op grote schaal thuiswerkende organisatie heeft Maud de essentie van haar opdracht aan den lijve ondervonden, namelijk hoe in deze tijd en fase waarin het bedrijf zich bevindt up to speed te raken en blijven. Met veel enthousiasme is ze aan deze opdracht begonnen en heeft ze al snel een duidelijk en scherp beeld van wat er speelt in de
Menno Paauwe - HR Manager

Achtergrond
Bij PFNL werken ongeveer honderd medewerkers en de organisatie maakt deel uit van de internationale BNP Paribas Groep. In Europa is de bank marktleider in consumptief krediet voor particulieren. Sinds eind 2017 biedt PFNL consumptief krediet aan in. Denk hierbij aan leningen voor de verduurzaming van een woning, de aanschaf van een auto of het omzetten van een lening i.v.m. lagere kosten. Sinds 2019 worden ook leningen verstrekt in de Automotive sector; de markt rondom de ontwikkeling, productie, lease en verkoop van motorvoertuigen.

Vraag
Het management wil in staat zijn om medewerkers continu te kunnen informeren en mee te nemen in veranderingen die de organisatie rap doormaakt. Ze willen ervoor zorgen dat medewerkers gemotiveerd en met toewijding werken voor PFNL. Dit willen ze onder andere bereiken met een interne communicatiestrategie.

Aanpak
Voor het opstellen van een intern communicatieplan is het noodzakelijk om eerst de context van de organisatie onder de loep te nemen en de informatiebehoeftes van medewerkers in kaart te brengen. Hiervoor gaat Maud in gesprek met medewerkers van alle afdelingen. Op basis van deze informatie kan vervolgens een communicatieplan worden opgesteld. Dit communicatieplan wordt tussentijds afgestemd met de stakeholders. Tijdens en na de implementatie zal middels kleinschalig onderzoek onder de medewerkers de effectiviteit van het plan gemonitord worden.


Delen: