Tergooi ziekenhuis
Hieroo Amsterdam'Om alle hectiek binnen het bestuurssecretariaat heen zorgt Rooske ervoor dat we samen gestructureerd alle ideeën voor procesverbeteringen oppakken en zo een blijvend resultaat realiseren'.
Met twee locaties en concrete nieuwbouwplannen is de werkdruk vaak hoog op de bestuursafdeling van het ziekenhuis. Tijd om uit te zoomen en werkprocessen opnieuw onder de loep te nemen is er dan niet. Heel begrijpelijk, maar het zijn deze momenten die kunnen zorgen voor een efficiëntere aanpak en betere kwaliteit van diensten.
Rooske heeft dan ook allereerst bij het bestuurssecretariaat een weekstart geïntroduceerd en een werkoverleg waarin optimalisatie als vast agendapunt terugkomt. Zaken als beter georganiseerde documentbeheer, een gezamenlijk mailaccount en het opstellen van een digitaal handboek zijn hier besproken en vervolgens uitgevoerd.
Ook op de juridische afdeling is tijd kostbaar. Daarom heeft Rooske antwoorden op interne juridische vragen gebundeld om ze vervolgens als FAQ’s te publiceren op intranet. Hiermee zijn zowel artsen als juristen (sneller) geholpen.
Tot slot heeft Rooske zich bezig gehouden met compliance. Voor ziekenhuizen een complex en belangrijk onderwerp gezien het toenemend aantal regels i.c.m. de huidige nadruk op transparantie in de zorg. De eerste aanzet voor een compliance-programma is gedaan en de mogelijkheden voor het bijeenbrengen en borgen van alle relevante wet- en regelgeving zijn door Rooske onderzocht.
Zie hieronder de projectvideo van Rooske haar opdracht bij Tergooi!