opdrachten

Door

Pieter van Foreest 8

Pieter van Foreest

Hieroo Rotterdam
Jasper werkt mee aan het stroomlijnen van het proces rondom de aanlevering van beschermingsmiddelen aan de zorg en denkt daarnaast mee aan professionalisering van de logistiek voor de toekomst.
Jasper heeft het met zijn analyses mogelijk gemaakt om het verbruik van de essentiële en in eerste instantie schaarse persoonlijke beschermingsmiddelen te voorspellen. Hierbij kan gedacht worden aan mondmaskers, schorten, handschoenen, enz. Hierdoor zijn wij te allen tijde in staat geweest om iedereen tijdig in de juiste middelen te voorzien. Zijn analytisch denkvermogen, rust en gedegen voorbereiding zijn hierbij van onschatbare waarde geweest.
Yvette van den Tol, manager Vastgoed, Inkoop & Facility Management

Achtergrond
Pieter van Foreest is een ouderenzorginstelling in de regio Delft, Midden-Delfland, Pijnacker-Nootdorp en Westland. Ouderen kunnen op een van de locaties terecht voor services op het gebied van wonen, zorg, behandeling en welzijn en daarnaast biedt de organisatie ook diensten aan als thuiszorg en hulp bij huishouden. Pieter van Foreest telt zo’n 3400 medewerkers en mag daarnaast rekenen op de hulp van nog eens 2400 vrijwilligers.

Evenals andere zorginstellingen heeft ook Pieter van Foreest te maken met het covid-19 virus en staat dus alles in het teken van het – ook tijdens deze crisis – op de beste manier zorgen voor de gezondheid en het welzijn van medewerkers en cliënten.

Vraag
Bij de behandeling van cliënten met (verdenking op) het covid-19 virus draagt de zorgmedewerker verschillende persoonlijke beschermingsmiddelen, bijvoorbeeld mondmaskers en schorten. Doordat het virus wereldwijd om zich heen grijpt, is de vraag naar deze producten overal enorm gestegen.

Jasper is gevraagd om analyses te maken van het verbruik van deze artikelen binnen Pieter van Foreest en om als onderdeel van een kernteam mee te denken over hoe de processen rondom inkoop en logistiek beter en toekomstgericht ingericht kunnen worden.

Aanpak
Vanaf dag één is goede communicatie en scheiding van verantwoordelijkheden tussen inkoop, magazijn en ondersteunende taken essentieel geweest, zodat de aanlevering van voldoende beschermingsmiddelen voor de zorg nooit in gevaar zou komen. Hiervoor zijn er regelmatig virtuele overleggen om elkaar op de hoogte te houden van nieuwe ontwikkelingen. Inmiddels is er een kleiner, multidisciplinair kernteam gevormd bestaande uit een viertal collega’s, om nog efficiënter te kunnen samenwerken en een duidelijkere taakverdeling te hebben.

Naast de virtuele afspraken komt dit kernteam met enige regelmaat ook samen bij het centrale magazijn, om met elkaar te kunnen bekijken welke verbeteringen er mogelijk zijn wat betreft fysieke indeling en bijbehorende processen.

Parallel hieraan heeft Jasper prognoses gemaakt voor verschillende scenario’s, waarbij rekening wordt gehouden met veranderende richtlijnen van het RIVM en de verspreiding van het virus. Zo is het team in staat om in te schatten hoeveel persoonlijke beschermingsmiddelen er in de toekomst mogelijk nodig gaan zijn en is hierop te anticiperen door de afdeling inkoop. Daarnaast werkt Jasper aan rapportages over de stand van zaken wat betreft persoonlijke beschermingsmiddelen voor de directie. Alle werkzaamheden zijn bedoeld om de zorg zoveel mogelijk te ontlasten en hen in staat te stellen zich zo goed mogelijk te beschermen tijdens hun belangrijke werk bij de behandeling van cliënten.


Delen:
Cookie toestemming
Wij gebruiken cookies op onze website, voor meer informatie lees ons privacybeleid.
Instellen
Functionele cookies: deze cookies zijn nodig voor een goed werkende website
Analytische cookies: deze cookies worden gebruikt om bezoekers de best mogelijke ervaring te geven op onze websites