opdrachten

Door

Mediahuis 1

Mediahuis

Hieroo Amsterdam
Precies 1 jaar was Simone werkzaam op de afdeling Business Services bij Mediahuis Nederland. Vanuit deze afdeling was zij projectmanager voor diverse projecten binnen de organisatie.

'Simone’s entree bij Mediahuis is er een van Veni, Vidi, Vici. In een organisatie die sterk is ingericht op de dagelijkse operatie, slaagt zij erin om de “wij doen het al jaren zo”-reflex slim te doorbreken'.
Huub Paulissen, Programmamanager

Achtergrond
In november 2019 is Mediahuis een naamswijziging ondergaan van Telegraaf Media Groep (TMG) naar Mediahuis. Mediahuis is een organisatie met landelijke een regionale mediamerken. Voorbeelden hiervan zijn de Telegraaf, het Leidsch Dagblad, Haarlems Dagblad maar ook Autovisie en Vrouw Glossy. Hiermee bedient Mediahuis haar consumenten 24/7 met hoogwaardige content op het gebied van nieuws, sport en entertainment.

Vraag 
Vanuit de afdeling Business Services is Simone als projectmanager van diverse projecten aan de slag gegaan. Zo had de afdeling B2C behoefte aan een projectmanager op het project Optimalisatie Fieldmarketing. Bij de Metro redactie was behoefte aan een advies voor een gestructureerde samenwerking op de redactie. Daarnaast ontstond de vraag vanuit Business Services voor een Agile Scrum training, deze heeft Simone aan 180 Mediahuis collega’s gegeven. Tot slot was Simone (mede)verantwoordelijk voor de monitoring van alle projecten binnen Mediahuis en rapportages naar de directies. 

Aanpak
Vanuit haar rol als projectmanager is zij gestructureerd aan de slag gegaan. Door onder andere de Agile/Scrum methodiek toe te passen in haar projecten kon zij met de teams snelheid maken en de beoogde resultaten behalen. 

Resultaten
Voor het project bij Metro heeft Simone concrete verbeterpunten onderzocht, geadviseerd en geïmplementeerd. Dit geld ook voor het project Optimalisatie Fieldmarketing binnen de B2C afdeling. Daarnaast was haar rol binnen het Project Support team te zorgen voor de juiste monitoring en het stakeholdermanagement met de business.

Learning Talent
Werken voor een dynamisch mediabedrijf is alles behalve stilzitten. Simone heeft tijdens haar opdracht bij Mediahuis voor vele uitdagingen gestaan.  Onder andere haar weg vinden binnen complexe projecten met veel afhankelijkheden, structuur aanbrengen, de juiste vragen stellen en erachter komen wat de onderliggende problematiek is. Kortom een zeer boeiende en leerzame tijd!

Zie hieronder de projectvideo van haar opdracht bij Mediahuis.

 


Delen: